czwartek, 5 września 2013

Resin / Żywica

resin from my swollen eyelids to yours
from my distended lips to yours
from my tight thighs to yours
from my salt-pit ...
straight out from my abashment to mingle
with you

żywica z moich spuchniętych powiek do twoich
z moich nabrzmiałych warg do twoich
z moich napiętych ud do twoich
z mojej kopalni soli ...
wprost z mojego zmieszania
do pomieszania z Tobą
Una Madre Comió Asado  =
A Mother Roasted her Child
Lyrics and Music: Trad. Sephardic song after Jeremiah's Lamentations
Słowa i muzyka: tradycyjna sefardyjska pieśń z Lamentacji Jeremiasza
And a mother roasted
Matka upiekła
and ate her cherished son:
i zjadła swojego ukochanego synka:
"Look at my eyes, mother.
"Spójrz mi w oczy, matko.
I learned the law with them
Poznałem nimi prawo
Look at my forehead, mother,
Spójrz na moje czoło, matko,
I wore the phylacteries there
Nosiłem na nim filakterie                 FILAKTERIE - CO TO JEST ?
Look at my mouth, mother:
Spójrz mi na usta, matko:
I learned the law with it."
Nauczyłem się prawa nimi"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz