poniedziałek, 18 listopada 2013

schody / stairs

widzę w obrazie to
co jest mi potrzebne
akurat
Iwona Wojewoda-Jedynak
śmierć jest najważniejszym
przykładem przecięcia
się płaszczyzn na osi
świata
oto dlaczego jest ona
symbolizowana przez schody
i dlaczego rytuały pogrzebowe często
używały drabin lub schodów
- mówi Eliade - gdyby go zapytać co widzi

tam gdzie w kosmologicznym punkcie istnieje
połączenie między niebem ziemią i podziemią
pojawiają się schody
- dodaje gratis

ależ nie tworzymy symboli świadomie bo są
wytworem nieświadomości
przekazywanym za pośrednictwem objawienia
lub intuicji
i stanowi konkretyzację tego co
niewyrażalne i
niejasne
- mówi Jung - bo też jest człowiekiem widzącym

acha i jeszcze, że każdy obiekt i każdy akt !
jest imitacją
powtórzeniem
powtórzeniem powtórzenia
archetypu czyli modelu wzorcowego
jaki zaistniał w czasie słusznym *
- Eliade

po schodach mamy Raj
w Raju jak wiadomo będziemy w nieskończoność uprawiać błogie nieróbstwo
w okolicznościach nieskażonej ciężkim przemysłem przyrody
ewentualnie będziemy piękne i będziemy dziarsko&dziursko rajsko
obsługiwały sexualnie tych panów
muzułmanów co to się nazywali bogobojnymi
przed schodami
- mówi Jadzia z 7go piętra

a to jest wcześniejszy od żydów symbol nieskończoności:
moja miłość jest pośrodkiem
między niczym a wszystkim

w obliczu nieskończoności
przestaje obowiązywać nasza pycha jak i pokora
- mówi Bruno
ten co to został spalony na stosie z miłości
do boga przez najbardziej bogobojnych w 1600 męskim roku

Stars shining bright above you Gwiazdy święcą jasno nad Tobą Night breezes seem to whisper I love you Nocna bryza wydaje się szeptać: Kocham Cię Birds singin' in the sycamore tree Ptaki śpiewają w jaworowym drzewie Dream a little dream of me... Śnij, troszkę śnij o mnie... Say "nighty-night" and kiss me Powiedz "dobranoc" i pocałuj mnie Just hold me tight and tell me you'll miss me Tylko trzymaj mnie mocno i powiedz mi, że będziesz tęskniła While I'm alone and blue as can be Kiedy jestem sama i smutna, tak jak tylko można być Dream a little dream of me... Śnij, troszkę śnij o mnie Stars fading, but I linger on, dear  Gwiazdy zanikają, ale ja nadal trwam, Kochana  Still craving your kiss Wciąż pożądam Twego pocałunku I'm longing to linger til dawn, dear Dotrwam do świtu, Kochana Just saying this: Mówiąc to: Sweet dreams til sun beams find you Słodkich snów, aż odnajdą Cię promyki słońca Sweet dreams that leave our worries behind you Słodkich snów, które zostawią wszystkie zmartwienia za Tobą But in your dreams, whatever they be Ale w tych snach, jakiekolwiek będą Dream a little dream of me Śnij, troszkę śnij o mnieStars fading, but I linger on, dear Gwiazdy zanikają, ale ja nadal trwam, Kochana Still craving your kiss Wciąż pożądam Twego pocałunku I'm longing to linger til dawn dear Dotrwam do świtu, Kochana Just saying this: Mówiąc to: Sweet dreams til sun beams find you Słodkich snów, aż odnajdą Cię promyki słońca Sweet dreams that leave our worries far behind you Słodkich snów, które zostawią wszystkie zmartwienia za Tobą But in your dreams, whatever they be Ale w tych snach, jakiekolwiek będą Dream a little dream of me Śnij, troszkę pośnij o mnie...
papyrus Henut Taui, Ancient Egypt, 21 dyn.
Nut, Geb, Osiris & Atum
the moment of creation in which the god sucks himself off
symbol stworzenia świata za pomocą samoobciągania
a co ja w Tobie widzę
* nieskończoność
* wszystko
* co jest mi potrzebne
  ?  
 * in illo tempore 
All the leaves are brown and the sky is gray
Wszystkie liście są brązowe a niebo szare
I've been for a walk on a winter's day
Byłam na spacerze zimowym dniem
I'd be safe and warm if I was in L.A.
Czułabym się cieplej i bezpieczniej gdybym była w Los Angeles
California dreamin' on such a winter's day
Marzenie o Kalifornii w taki zimowy dzień
Stopped in to a church I passed along the way
Po drodze zatrzymałam się w kościele
Well I got down on my knees and I pretend to pray
Upadłam na kolana i udawałam, że się modlę
You know the preacher liked the cold
Wiecie, pastor lubił zimno
He knows I'm gonna stay
Wie, że mam zamiar zostać
California dreamin' on such a winter's day
Marzenie o Kalifornii w taki zimowy dzień
          ~~~~ flute ~~~~
All the leaves are brown and the sky is gray
Wszystkie liście są brązowe a niebo jest szare
I've been for a walk on a winter's day
Byłam na spacerze zimowym dniem
If I didn't tell her I could leave today
Gdybym jej nie powiedziała, mogłabym odejść dziś
California dreamin' on such a winter's day
Marzenie o Kalifornii w taki zimowy dzień

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz