wtorek, 15 lipca 2014

The Outlet / ujście

Rzeka moja do Ciebie płynie *
o Morze czy mnie przyjmiesz ?
w tych posadzonych na dnie rzeźbach chodzi o to, żeby tubylcza przyroda na nich osiadła

* Emily Dickinson 1830 - 1886
    (162)

My river runs to thee:
Blue sea, wilt welcome me ?

My river waits reply.
Oh sea, look graciously!

I'll fetch thee brooks
From spotted nooks,—

Say, sea,
Take me !
Rzeka moja do ciebie płynie:
o morze, czy mnie przyjmiesz ?
Rzeka moja odpowiedzi czeka.
Morze, witająco spójrz, nie zwlekaj !
Sprowadzę ci strugi i prądy
z najcienistszych zakątków...
Morze niebieskie, 
weź mnie !
    
Lesley Dill's art with text of Emily Dickinson
       obawiam się posiadać ciało                            te wizje widziane
       obawiam się posiadać duszę                           zatrzaśnij cicho

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz